Fűszer: A diétás ételek fűszerezése

Szeretettel köszöntelek a FŰSZEREK VARÁZSA közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2969 fő
  • Képek - 95 db
  • Videók - 109 db
  • Blogbejegyzések - 203 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŰSZEREK VARÁZSA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŰSZEREK VARÁZSA közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2969 fő
  • Képek - 95 db
  • Videók - 109 db
  • Blogbejegyzések - 203 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŰSZEREK VARÁZSA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŰSZEREK VARÁZSA közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2969 fő
  • Képek - 95 db
  • Videók - 109 db
  • Blogbejegyzések - 203 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŰSZEREK VARÁZSA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a FŰSZEREK VARÁZSA közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 2969 fő
  • Képek - 95 db
  • Videók - 109 db
  • Blogbejegyzések - 203 db
  • Fórumtémák - 22 db
  • Linkek - 583 db

Üdvözlettel,
Keczánné Macskó Piroska
FŰSZEREK VARÁZSA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

network.hu

A fűszerekben különböző hatóanyagok találhatók, amelyek egészségesek szervezetünkre, de vannak olyan helyzetek, amikor ártalmasak is lehetnek!

Éppen ezért egy diétás étel fűszerezésénél oda kell figyelni, milyen fűszert alkalmazunk!

Akit az orvos valamilyen betegség miatt diétára fogott, egyáltalán nem mindegy milyen fűszert használ az étel elkészítésénél. Amikor az emberek meghallják a diéta szót máris egy íztelen ételre gondolnak, pedig kellő odafigyeléssel a diétás ételt is lehet nagyon jól fűszerezni, és ízesíteni. Egy diéta lényege hogy kímélje szervezetünket, legtöbbször olyan ételsorból áll össze, amely nem terheli az emésztőrendszerünket, így az erős fűszereket, mint a só, bors, erős paprika, jobb ha kerüljük!

De egy fűszerezetlen ételt senki nem fog örömmel megenni, így a beteg gyakran meg sem eszi, pedig a betegség alatt pont az a lényeg hogy erőre kapjunk. A fűszereket úgy kell összeválogatni, hogy a már önmagában is tápláló alapanyagokból elkészült ételt még jobbá tegye, és ne csak ízesítse!

 

Bemutatunk néhány fűszer kombinációt, amelyet különböző betegségeknél hasznosan lehet alkalmazni!

Alacsony vérnyomás:

 

Rozmaring, ürömfű, borsikafű, bazsalikom, konyhakömény, koriander.

 

Bélgörcs esetén:

 

Ánizsmag, édeskömény, majoranna.

 

Cukorbetegség esetén:

 

Fontos a cukormentes étrend, amely mellé áfonyalevelet, citromot, retket, gombát, köményt és mustrát is adhatunk.

 

Elhízáskor:

 

Só és zsírmentes diéta javasolt, amelyhez lestyán gyökeret, zsályalevelet, petrezselyemzöldet és kaprot is adhatunk.

 

Érelmeszesedés ellen:

 

Borsmenta levelet, boróka bogyót, citromfűt, levendulát, és petrezselymet.

 

Felfúvódáshoz:

 

Ánizsmagot, fodormenta levelet, édesköménymagot, kapormagot, és bazsalikomot.

 

Izzadáskor:

 

Izsópfüvet, lestyán gyökeret, és zsálya levelet.

 

Máj, epe és vesebetegségnél:

 

Fűszerben és sóban szegény étrendet kell tartani, amihez borókabogyót, fehér ürömfűt, lestyán gyökeret, és petrezselymet is adhatunk.

 

Szívbetegség:

 

Sóban szegény diétát kell tartani, amelyhez levendulát, köménymagot, kaprot, majoránnát, vaníliát, fahéjat, szegfűszeget, zellert, paradicsomot adhatunk.

Természetesen mindez a betegséget magát nem oldja meg, de segíthet étrendünket változatosabbá tenni! Ha megtanuljuk a fűszereket jól kombinálni egymással és ki tudjuk használni gyógyító erejüket, bátran felhasználhatjuk őket a diétás étrendekben, mint ízesítő, és mint gyógyító hozzávalót is!

Forrás:http://www.kertvarazsmagazin.hu

Címkék: diéta fűszer

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu